Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Tylko SKPL chce wynająć wagony PKP Intercity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
21-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
21-11-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Tylko SKPL chce wynająć wagony PKP Intercity
fot. Mateusz Gadziński
W przetargu PKP Intercity na wynajem dodatkowych wagonów złożono tylko jedną ofertę. Przekracza ona kosztorys, przy czym w części dotyczącej wagonów gastronomicznych przekroczenie jest bardzo znaczne (przeszło dwukrotne, jeśli chodzi o zakres podstawowy). Co gorsza, SKPL oferuje wyłącznie wagony klasy 1 i gastronomiczne, a nie chce wynająć wagonów klasy 2.

Zamówienie było podzielone na trzy części. We wszystkich wymogiem była prędkość maksymalna co najmniej 160 km/h. Przedmiotem pierwszej jest wynajem 15 wagonów klasy 1 (i kolejnych 8 w ramach prawa opcji). Jedyny oferent zażądał ceny brutto 34 206 300 zł za zamówienie podstawowe i 69 932 880 zł z prawem opcji. Kosztorys PKP Intercity wynosi odpowiednio: 33 364 980 zł i 65 242 336,50 zł. Mamy więc do czynienia z przekroczeniem – nieznacznym, jeśli chodzi o zamówienie podstawowe, i nieco większym, jeśli brać pod uwagę zakres rozszerzony.

Druga część zamówienia obejmuje wynajem 10 wagonów klasy 2 z możliwością rozszerzenia o następnych 5. Kosztorys inwestorski wynosił 29 657 760 zł (podstawa) i 56 839 530 zł (opcja). W tej części SKPL oferty nie złożyło.

Zakres części trzeciej to wynajem 5 wagonów gastronomicznych (i drugich tylu w opcji). Cena zaproponowana przez SKPL to 23 335 560 zł dla zamówienia podstawowego i 46 671 120 zł dla rozszerzonego. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na tę część 11 458 680 zł (podstawa) i 28 646 700 zł (rozszerzenie). Wszystkie kwoty podano jako ceny brutto.

Jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty była właśnie cena. Wysłaliśmy do PKP Intercity pytania o dalsze plany związane z przetargiem.

W przetargu, o którym pisaliśmy na początku miesiąca, PKP Intercity chciały wynająć wagony na 36 miesięcy. W ramach prawa opcji okres ten może zostać wydłużony maksymalnie o kolejny rok. SKPL sprowadziło w ostatnim czasie wiele używanych wagonów pasażerskich z Niemiec.

Zamawiający wymagał, by wagony miały dopuszczenia RIC do kursowania w Polsce i krajach sąsiednich. PKP Intercity oczekiwały także od wykonawcy zajmowania się utrzymaniem pojazdów w tym – planowymi przeglądami P3, P4 i P5.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Województwo podlaskie ogłosiło przetarg na pociągi hybrydowe

Tabor i technika

Województwo podlaskie ogłosiło przetarg na pociągi hybrydowe

Jakub Rösler 20 listopada 2025

PLK SA kontynuują modernizację linii 8

Infrastruktura

PLK SA kontynuują modernizację linii 8

PKP PLK 19 listopada 2025

Mazowieckie: Będą prace na liniach 29 i 36

Infrastruktura

Mazowieckie: Będą prace na liniach 29 i 36

Roman Czubiński 16 listopada 2025

Zobacz również:

PKP Intercity zawieszają przesyłki konduktorskie

Pasażer

PKP Intercity zawieszają przesyłki konduktorskie

Jakub Rösler 20 listopada 2025

Piętrusem PKP Intercity głównie po Polsce. Co z trasami do Czech?

Tabor i technika

PKP Intercity i Alstom popisali umowę na piętrusy (wizualizacje)

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Województwo podlaskie ogłosiło przetarg na pociągi hybrydowe

Tabor i technika

Województwo podlaskie ogłosiło przetarg na pociągi hybrydowe

Jakub Rösler 20 listopada 2025

PLK SA kontynuują modernizację linii 8

Infrastruktura

PLK SA kontynuują modernizację linii 8

PKP PLK 19 listopada 2025

Mazowieckie: Będą prace na liniach 29 i 36

Infrastruktura

Mazowieckie: Będą prace na liniach 29 i 36

Roman Czubiński 16 listopada 2025

Zobacz również:

PKP Intercity zawieszają przesyłki konduktorskie

Pasażer

PKP Intercity zawieszają przesyłki konduktorskie

Jakub Rösler 20 listopada 2025

Piętrusem PKP Intercity głównie po Polsce. Co z trasami do Czech?

Tabor i technika

PKP Intercity i Alstom popisali umowę na piętrusy (wizualizacje)

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij