W przetargu PKP Intercity na wynajem dodatkowych wagonów złożono tylko jedną ofertę. Przekracza ona kosztorys, przy czym w części dotyczącej wagonów gastronomicznych przekroczenie jest bardzo znaczne (przeszło dwukrotne, jeśli chodzi o zakres podstawowy). Co gorsza, SKPL oferuje wyłącznie wagony klasy 1 i gastronomiczne, a nie chce wynająć wagonów klasy 2.
Zamówienie było podzielone na trzy części. We wszystkich wymogiem była prędkość maksymalna co najmniej 160 km/h. Przedmiotem pierwszej jest wynajem 15 wagonów klasy 1 (i kolejnych 8 w ramach prawa opcji). Jedyny oferent zażądał ceny brutto 34 206 300 zł za zamówienie podstawowe i 69 932 880 zł z prawem opcji. Kosztorys PKP Intercity wynosi odpowiednio: 33 364 980 zł i 65 242 336,50 zł. Mamy więc do czynienia z przekroczeniem – nieznacznym, jeśli chodzi o zamówienie podstawowe, i nieco większym, jeśli brać pod uwagę zakres rozszerzony.
Druga część zamówienia obejmuje wynajem 10 wagonów klasy 2 z możliwością rozszerzenia o następnych 5. Kosztorys inwestorski wynosił 29 657 760 zł (podstawa) i 56 839 530 zł (opcja). W tej części SKPL oferty nie złożyło.
Zakres części trzeciej to wynajem 5 wagonów gastronomicznych (i drugich tylu w opcji). Cena zaproponowana przez SKPL to 23 335 560 zł dla zamówienia podstawowego i 46 671 120 zł dla rozszerzonego. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na tę część 11 458 680 zł (podstawa) i 28 646 700 zł (rozszerzenie). Wszystkie kwoty podano jako ceny brutto.
Jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty była właśnie cena. Wysłaliśmy do PKP Intercity pytania o dalsze plany związane z przetargiem.
W przetargu, o którym
pisaliśmy na początku miesiąca, PKP Intercity chciały wynająć wagony na 36 miesięcy. W ramach prawa opcji okres ten może zostać wydłużony maksymalnie o kolejny rok. SKPL sprowadziło w ostatnim czasie
wiele używanych wagonów pasażerskich z Niemiec.
Zamawiający wymagał, by wagony miały dopuszczenia RIC do kursowania w Polsce i krajach sąsiednich. PKP Intercity oczekiwały także od wykonawcy zajmowania się utrzymaniem pojazdów w tym – planowymi przeglądami P3, P4 i P5.